ZAPOMEŇTE NA DIETY A RADĚJI SE NAJEZTE

Ano, čtete správně. Pro věčné dietářky právě toto může být kámen úrazu. Jíst? To ne, vždyť budu tlustá! Ale vězte, že jídlo je prostě základ správného fungování celého těla a v neposlední řadě také mysli. Stačí poznat své tělo a dát mu to co potřebuje, a také se naučit co a kdy jíst a čemu dát raději sbohem.

Začněte snídat.

Pro někoho nepředstavitelný problém. Jenže bez snídaně to prostě nepůjde.

Pokud nejste zvyklí snídat, naučte se to! Je to velmi důležité. Tělo celou noc hladovělo a je potřeba do něj cca hodinu po probuzení dostat potřebné živiny a tekutiny. Pokud po ránu hlad nemíváte, začínejte se snídaněmi postupně. Začněte např. s kouskem ovoce nebo si ke kávě či čaji dejte hrstku ořechů. Postupně snídaně zvětšujte. Rozhodně ji ale nevynechávejte. K snídani si totiž můžete dopřát takřka cokoli. Jste-li na skladné, je právě ráno ideální dobou, kdy tyto chutě uspokojit. Než ulehnete do postele, budou bez problémů přijaté kalorie ze snídaně, spálné. Pokud se nenasnídáte s největší pravděpodobností vás dožene mlsná a vlčí hlad večer. A právě večerní a noční vyjídání lednice je zabijákem vaší vysněné štíhlé postavy. Tělo kalorie už spálit nestihne a uloží si vše do tukových zásob.

Pozor na smoothie

Je to velký trend dnešní doby, ale nic se nemá přehánět. Ovocné smoothie při redukci váhy pijte pouze dopoledne a ne každý den. Vhodné je zředění čistou vodou a přidání kvalitního tuku v podobě několika kousků ořechů nebo semínek.

Věčeře

Další velké téma. Někteří dietáři doporučují nejíst po 17h. Pokud chodíte spát v 19h tak ano, po 17h již nejezte. Ovšem jestliže uleháte do pelechu později, např. ve 23h je pro vás večeře velmi důležitá! A klidně si můžete dopřát i dvě. Poslední jídlo by ale mělo být cca 2 hodinky před spaním. Jen nezapomeňte, že pokud máte velkou nadváhu a snažíte se zhubnout, vyhýbejte se sacharidům k večeři. Např. rýži  nebo těstoviny si dopřejte spíše k obědu nežli k večeři. Pokud se snažíte shodit jen nějaké to přebytečné kilo a nemáte drastickou nadváhu, sacharidy nevyřazujte ani při hubnutí.

Netrapte se s dietami. Není to zdravé ani pro tělo, ani pro psychiku. Navíc jojo efekt je u drastických diet až příliš velký. Zkuste raději změnit váš postoj k jídlu. Jídlo není váš nepřítel, po kterém budete tlustí. Naopak jídlo je prostředek k tomu, jak být štíhlí. Snažte se stravovat s rozumem a pravidelně.

Také si určete jeden den v týdnu jako tzv. “den prasec” a dopřejte vše, co máte rádi. Je to důležité pro psychiku a vyrovnanost. “špatná” a “hříšná” jídla si nevyčítejte. Z jídla nevynechávejte žádnou skupinu, jezte kvalitní tuky, bílkoviny, sacharidy…Vše je důležité pro správné fungování těla. A především se vyhněte dietním a nízkotučným vyrobkům. Ty ve správném jídelníčku nemají co dělat.